Met een tas vol appelmoespotjes en versgeplukte appels een workshop geven over effectief en aantrekkelijk schrijven? Ik doe dat, zoals onlangs aan de mensen van het Lectoraat Onderzoekend Vermogen van Hogeschool Utrecht.
Knappe koppen gingen door een verhaal over appels en appelmoespotjes anders naar hun (online) teksten kijken. Je zag het letterlijk gebeuren toen ze met teksten aan de slag gingen.
Boeien, binden en bewegen
Als bedenker en maker van het biologische appelmoesmerk Maximoes ontdekte ik afgelopen jaren hoe je met zoiets eenvoudigs als een potje appelmoes mensen kunt enthousiasmeren. In mijn werk als schrijver en schrijftrainer benut ik volop de principes die daarin leidend zijn: boeien, binden en bewegen.
Appelmoes maken leverde mij unieke en vooral handig toepasbare inzichten op over de communicatiekracht van tekst. Op 27 september a.s. kun je daar trouwens mee kennis maken tijdens het gratis webinar dat ik geef: ‘In 5 seconden boeien met je webtekst’. Welkom!